Tietoa tehtävästä
Till vår förvaltningsavdelning söker vi en
SPECIALSAKKUNNIG
Denna fasta anställning ska tillträdas den 1.3.2025 eller enligt överenskommelse.
Som sakkunnig bereder du ärenden, utvecklar processer och leder projekt. Församlingsvalet som hålls vart fjärde år (nästa gång år 2026) hör till dina väsentliga uppgifter. I ditt arbete ska du i samarbete med förvaltningsdirektören och avdelningens ledningsgrupp se till att förvaltningsavdelningen följer riktlinjerna i Helsingfors kyrkliga samfällighets strategi. Du arbetar också i nära samarbete med andra aktörer på ett mångfacetterat uppgiftsområde.
Som sakkunnig bereder och koordinerar du den allmänna förvaltningens beslut, direktiv och riktlinjer. Du analyserar och strukturerar också faktauppgifter som gäller budgetutlåtanden och verksamhetsmiljöanalyser. Som projektledare får du använda din projektkompetens och utveckla nya metoder. Genom att stöda och strömlinjeforma förvaltningsavdelningens processer, t ex den nya beställnings- och inköpsfakturaprocessen som genomförs 2025, bidrar du till utvecklingen av vår verksamhet. Du samarbetar med församlingarna och de gemensamma tjänsternas avdelningar och är medlem i förvaltningsavdelningens ledningsgrupp. Vårt mångfacetterade samarbetsnätverk bjuder på ständigt nya utmaningar och ger dig en chans att lära dig något nytt.
VI förutsätter att du har:
- lämplig högre högskoleexamen och nödvändig sakkunskap
- mångsidig erfarenhet av kyrklig förvaltning och beslutsfattande och/eller erfarenhet av allmän förvaltning inom den offentliga sektorn
- erfarenhet av att leda projekt och processer
- förmåga att producera god och tydlig förvaltningstext och kan formulera och bereda förvaltningens anvisningar och förslag till förtroendeorganen
- utmärkta muntliga och skriftliga kunskaper i finska och nöjaktiga skriftliga och muntliga kunskaper i svenska och engelska.
Som särskilda meriter räknas: - förmåga att gestalta stora helheter, att analysera och behandla data och strukturera det väsentliga innehållet
- god förmåga att kommunicera, interagera och samarbeta samt god förhandlings-kompetens
- erfarenhet av att använda ärendehanteringssystem.
Lön enligt kravgrupp 603 i kyrkans allmänna lönesystem. Helhetslönen är, beroende på arbetserfarenhet, 4 286 - 4 846 €/månad. Prövotid sex månader.
Vi erbjuder:
- en trevlig arbetsgemenskap och mångsidiga och ansvarsfyllda uppgifter
- möjlighet att påverka och utveckla förvaltningsprocesserna
- tillgång till subventionerad lunchservice samt företagshälsovård
- möjlighet att flexibelt samordna arbete och fritid
- möjlighet att delvis arbeta på distans.
Ansökningar inlämnas via KirkkoRekry senast den 22.11.2024 kl 10. Intervjuer hålls den 27.11.2024 i Församlingarnas hus (Tredje linjen 22 B).
För tilläggsinformation kan du kontakta förvaltningsdirektör Juha Silander den 14.11. kl 17.30 - 18.30 och den 15.11. kl 15.00 - 17.00, tfn 09 2340 2300.
Hae työpaikkaa
Hae työpaikkaa tai vinkkaa kaverille 22.11.2024 mennessä! Hakemuksen voit täyttää "Hae työpaikkaa" -linkin kautta.