Kirjanpitäjä, Abloy Oy
- Alkuperäinen julkaisupäivä 26.11.2024
- Hae viimeistään 8.12.2024
- Lähde: Työ- ja elinkeinotoimisto
Etsimme tiimiimme Joensuuhun TALOUSHALLINNON ASIANTUNTIJAA.
Tässä roolissa vastaat saapuvien maksujen ja tiliotteiden käsittelystä, perinnästä ja luotonvalvonnasta. Tehtäväsi on varmistaa maksujen oikea-aikainen kohdistaminen, vastata asiakkaiden laskuihin ja tilauksiin liittyviin kyselyihin sekä tukea yrityksen kassavirtaa hallinnoimalla avoimia saatavia ja asiakkaiden luottorajoja.
Keskeiset vastuut:
-Saapuvien maksujen seuranta ja pankkitilien täsmäytys: Kirjaat saapuvat maksut ja tiliotteet järjestelmään ja huolehdit, että maksut kohdistuvat oikeille asiakkaille
-Luotonvalvonta: Seuraat ja hallinnoit asiakkaiden luottorajoja sekä vapautat toimituksia luottorajojen mukaisesti. Arvioit asiakkaiden maksukykyä ja teet yhteistyötä myynnin, tilauskäsittelyn ja lähettämön kanssa pitääksesi heidät ajan tasalla asiakkaiden tilanteesta.
-Perintä ja saatavien hallinta: Seuraat erääntyneitä laskuja, lähetät maksumuistutuksia asiakkaille sekä teet yhteistyötä perintätoimiston kanssa
-Asiakastuki: Vastaat asiakkaiden kyselyihin liittyen mm. avoimiin saldoihin, maksuihin ja toimituskieltoihin
-Raportointi: Laadit erilaisia raportteja esimerkiksi avoimien ja perinnässä olevien saatavien tilanteesta. Osallistut kuukausi- ja tilinpäätösraportointiin yhdessä muun taloustiimin kanssa sekä muiden mahdollisten ad hoc -raporttien laatimiseen tarvittaessa.
-Prosessien ja järjestelmien kehittäminen: Osallistut erilaisiin prosessien ja järjestelmien kehittämishankkeisiin, kuten ERP-testaukseen.
Koulutus, työkokemus ja henkilökohtaiset taidot:
-Kaupallisen alan ammattitutkinto tai tradenomin tutkinto.
-Perustiedot kirjanpidosta, arvonlisäverotuksesta sekä saatavien perinnästä.
-Aiempi työkokemus vastaavista tehtävistä on etu, mutta otamme huomioon myös vastavalmistuneet tai opintojensa loppusuoralla olevat hakijat, jotka ovat valmiita kasvamaan rooliin.
-Hyvät taidot Microsoft Officesta. Kokemus Microsoft AX - toiminnanohjausjärjestelmästä tai Oracle Hyperion Financial Management ohjelmasta katsotaan eduksi.
-Tarkkuus, huolellisuus ja järjestelmällisyys on tehtävässä tärkeää.
-Hyvät viestintä- ja vuorovaikutustaidot suomeksi, lisäksi tarvitset työssäsi jonkin verran myös englannin kieltä.
-Kyky työskennellä ja tehdä päätöksiä itsenäisesti, mutta myös osana tiimiä.
-Hyvät analyyttiset ja ongelmanratkaisutaidot sekä asiakaskeskeinen lähestymistapa ongelmien ratkaisemiseen.
-Kyky sietää rutiinityötä ja työskennellä määräaikojen puitteissa.
Kiinnostuitko?
Kerro itsestäsi ja lähetä hakemuksesi mukaan lukien CV ja palkkatoive, viimeistään 8. joulukuuta 2024. Lisätietoja tehtävästä antaa Tiina Tarén-Eronen, talouspäällikkö, puh. +358 50 347 2620 torstaina 28. marraskuuta klo 9-11 tai perjantaina 29. marraskuuta klo 13-15.
Käymme hakemuksia läpi jo hakuaikana, joten ethän aikaile, vaan lähetä hakemuksesi pian!
Osana rekrytointiprosessia valitulle hakijalle tehdään perusmuotoinen henkilöturvallisuusselvitys
Tässä roolissa vastaat saapuvien maksujen ja tiliotteiden käsittelystä, perinnästä ja luotonvalvonnasta. Tehtäväsi on varmistaa maksujen oikea-aikainen kohdistaminen, vastata asiakkaiden laskuihin ja tilauksiin liittyviin kyselyihin sekä tukea yrityksen kassavirtaa hallinnoimalla avoimia saatavia ja asiakkaiden luottorajoja.
Keskeiset vastuut:
-Saapuvien maksujen seuranta ja pankkitilien täsmäytys: Kirjaat saapuvat maksut ja tiliotteet järjestelmään ja huolehdit, että maksut kohdistuvat oikeille asiakkaille
-Luotonvalvonta: Seuraat ja hallinnoit asiakkaiden luottorajoja sekä vapautat toimituksia luottorajojen mukaisesti. Arvioit asiakkaiden maksukykyä ja teet yhteistyötä myynnin, tilauskäsittelyn ja lähettämön kanssa pitääksesi heidät ajan tasalla asiakkaiden tilanteesta.
-Perintä ja saatavien hallinta: Seuraat erääntyneitä laskuja, lähetät maksumuistutuksia asiakkaille sekä teet yhteistyötä perintätoimiston kanssa
-Asiakastuki: Vastaat asiakkaiden kyselyihin liittyen mm. avoimiin saldoihin, maksuihin ja toimituskieltoihin
-Raportointi: Laadit erilaisia raportteja esimerkiksi avoimien ja perinnässä olevien saatavien tilanteesta. Osallistut kuukausi- ja tilinpäätösraportointiin yhdessä muun taloustiimin kanssa sekä muiden mahdollisten ad hoc -raporttien laatimiseen tarvittaessa.
-Prosessien ja järjestelmien kehittäminen: Osallistut erilaisiin prosessien ja järjestelmien kehittämishankkeisiin, kuten ERP-testaukseen.
Koulutus, työkokemus ja henkilökohtaiset taidot:
-Kaupallisen alan ammattitutkinto tai tradenomin tutkinto.
-Perustiedot kirjanpidosta, arvonlisäverotuksesta sekä saatavien perinnästä.
-Aiempi työkokemus vastaavista tehtävistä on etu, mutta otamme huomioon myös vastavalmistuneet tai opintojensa loppusuoralla olevat hakijat, jotka ovat valmiita kasvamaan rooliin.
-Hyvät taidot Microsoft Officesta. Kokemus Microsoft AX - toiminnanohjausjärjestelmästä tai Oracle Hyperion Financial Management ohjelmasta katsotaan eduksi.
-Tarkkuus, huolellisuus ja järjestelmällisyys on tehtävässä tärkeää.
-Hyvät viestintä- ja vuorovaikutustaidot suomeksi, lisäksi tarvitset työssäsi jonkin verran myös englannin kieltä.
-Kyky työskennellä ja tehdä päätöksiä itsenäisesti, mutta myös osana tiimiä.
-Hyvät analyyttiset ja ongelmanratkaisutaidot sekä asiakaskeskeinen lähestymistapa ongelmien ratkaisemiseen.
-Kyky sietää rutiinityötä ja työskennellä määräaikojen puitteissa.
Kiinnostuitko?
Kerro itsestäsi ja lähetä hakemuksesi mukaan lukien CV ja palkkatoive, viimeistään 8. joulukuuta 2024. Lisätietoja tehtävästä antaa Tiina Tarén-Eronen, talouspäällikkö, puh. +358 50 347 2620 torstaina 28. marraskuuta klo 9-11 tai perjantaina 29. marraskuuta klo 13-15.
Käymme hakemuksia läpi jo hakuaikana, joten ethän aikaile, vaan lähetä hakemuksesi pian!
Osana rekrytointiprosessia valitulle hakijalle tehdään perusmuotoinen henkilöturvallisuusselvitys
Hae työpaikkaa osoitteesta https://assaabloy.jobs2web.com/job-invite/34189/