Rekrytoinnin parhaat 2018 palkittiin
Casino Helsingin Fennia-sali täyttyi, kun 10.10.18 juhlittiin Rekrytoinnin parhaita.
Oikotie Työpaikkojen järjestämässä tilaisuudessa palkittiin parhaita rekrytointitekoja. Paikalla oli suuri joukko Suomen johtavia HR-asiantuntijoita ja muita kutsuvieraita.
– Olemme rakentaneet työnantajamielikuvaa, auttaneet rekrytoinneissa ja samalla vakiinnuttaneet asemamme Suomen johtavana rekrytoinnin kumppanina. Nyt oli aika juhlia yhdessä asiakkaidemme kanssa parhaita rekrykampanjoita, tuotepäällikkö Hanna Auvinen Oikotie Työpaikoilta sanoo.
Tilaisuus oli palkinnonjaon lisäksi täynnä mielenkiintoista, työelämäaiheista ohjelmaa. Helsingin Sanomien vastaava päätoimittaja Kaius Niemi puhui tulevaisuuden työelämästä, Avauksen Senior Advisor & Co-Founder Tom Nickels valotti johtamista keinoälyn aikakaudella ja työelämäprofessori Pekka Sauri toi esiin puheenvuorossaan työnantajamielikuvan läpinäkyvyyttä.
Sanoma Creativen tiiminvetäjä Kati Heikinheimo kertoi esimerkkejä tarinankerronnasta rekrytointiviestinnässä. Tilaisuuden juonsi Kimmo Vehviläinen. Anna Puu esiintyi tilaisuuden lopulla.
Rekrytoinnin parhaat 2018 palkitut:
Rekrytoinnin edelläkävijä: Gofore
Paras työnantajamielikuvakampanja: Lidl
Paras merkityksellistä työelämää -kampanja: NCC
Paras rekrytointi-ilmoitus: Ambientia
Paras rekrytointivideo: Sievo
Tuomaristo: Jani Halme, Sara Purhonen, Juho Toivola, Merru Tuliara, Perttu Jämsenja Anu Igoni.
Rekrytoinnin edelläkävijä
Voittaja: Gofore
Perustelut: ”Rikotaan rohkeasti perinteistä omistaja/työntekijä -jaottelua. Erinomainen idea tehdä osakkeiden jakamisesta markkinointia, ja "Sijoita itseesi" on hieno tiivistys. Kannustaa huolehtimaan osaamisesta ja yhteisestä menestyksestä. Yrittäjyys. Omistautuneisuus. Kaikki kivalla tavalla paketoitu avoimuuden nimissä. Läpinäkyvyyden kautta luottamus vahvistuu - työnantaja hyötyy ja työntekijä sitoutuu. Sinänsä osakkeiden jakaminen työntekijöille ei ole uusi asia, mutta sen tekeminen julkisesti ja vahvaksi rekrytoinnin motivaattoriksi on. Avoimuus ja yritystoiminnan periaatteiden avaaminen ovat tätä päivää.”
Paras työnantajakuva
Voittaja: Lidl
Perustelut: ”Herättää kiinnostuksen tehokkaasti. Tuo myös esiin faktat, joita moni arvostaa mutta harva tietää. Kampanja on linjassa yrityksen julkisen imagon kassa, mutta tuo uudella tavalla esiin valittuja tekijöitä, jotka vahvistavat yrityksen brändiä ja mielikuvaa kohderyhmien keskuudessa. Ylivoimainen voittaja, sillä se nosti ydinviestit nerokkaalla tavalla esille, mahdollisti positiivisen erottumisen ja myös koukutti.”
Paras Merkityksellistä työelämää -kampanja
Voittaja: NCC
Perustelut: ”Kivalla tavalla nostettu esille työuran vivahteikkuus - mahdollisuudet, joita työnantaja on tarjonnut ja joihin työntekijä on innokkaasti tarttunut. Myös oman esimiehen kannustus ja merkitys nousee esille. Lisäksi hauskalla tavalla tuotu esille palo ja intohimo toimialaan: "rakkaudesta mustiin kiviin". Yes! Korostetaan sellaisia asioita, joita moni työelämässä oleva varmasti arvostaa. Turvaa ja jatkuvuutta, mutta mahdollisuus siirtyä erilaisiin tehtäviin, matala organisaatio, rento työyhteisö jne. Selvästi perusteltu asioita ja eritelty merkityksellisyyttä eri näkökulmista.”
Paras rekrytointi-ilmoitus
Voittaja: Ambientia
Perustelut: ”Henkilökohtaisuus puhuttelee, sekä lukijan ajan arvostaminen. Videon voi katsoa halutessaan mutta asian ydin selviää pelkästä tekstistäkin. Yksinkertainen on aina kaunista.”
Paras rekrytointivideo
Voittaja: Sievo
Perustelut: ”Kuvaa todennäköisesti hyvin yrityksen kulttuuria. Toteutuksesta välittyy rehellinen fiilis ja diy-henki. Onnistuu todennäköisesti hyvin kiteyttämään yrityksen hengen.
Onnistunut kokonaisuus.”
Onnea voittajille!
#rekrytoinninparhaat