M-Files: Oikotien rekrytointimarkkinoinnin palvelut tavoittavat jopa vaikeasti rekrytoitavan kohderyhmän
Teknologiayhtiö M-Files arvostaa Oikotien laadukasta asiakaspalvelua, monipuolista palveluvalikoimaa ja kiinnostavaa analytiikkaa.
Teknologiayhtiö M-Filesin liiketoiminta on kasvussa. Sillä on auki paljon työpaikkoja, mutta samaan aikaan koko ala kärsii työvoimapulasta. M-Filesilla onkin ollut monta syytä valita rekrytointimarkkinoinnin kumppanikseen Oikotie Työpaikat.
– Oikotiellä sekä näkyvyys että kävijämäärät ovat kehittyneet positiiviseen suuntaan, mikä indikoi hyvää. Tämä kehitys on ollut yksi syy pysyä Oikotien asiakkaana, kertoo M-Filesin Talent Acquisition Lead Seija Suoniemi.
Oikotien monikanavaisuus on tätä päivää
Suoniemi liputtaa rekrytointimarkkinoinnissa monikanavaisuuden puolesta. – Olen rekrytoijan urani aikana huomannut, että parhaaseen tulokseen päästään kun laitetaan laajasti verkkoja vesille, hän kertoo.
M-Files julkaisee työpaikkailmoituksensa Oikotie Työpaikoilla ja hankkii niille Oikotien kautta lisänäkyvyyttä muun muassa Ilta-Sanomista, Facebookista ja paikallislehdistä. – Näin tavoitamme laajan ja ennen kaikkea relevantin yleisön.
Suoniemi kertoo, että M-Filesin työnhakijat ovat panneet Oikotien kautta julkaistut ilmoitukset merkille.
Meidät on nähty ja huomattu. Tämä signaloi sitä, että Oikotiellä ilmoittelu tuottaa tulosta.
Palvelun nopeakäyttöisyys säästää työaikaa olennaiseen
Seija Suoniemi pitää Oikotien palvelun käyttämistä helppona. – Kun yritystili on perustettu, päivittäinen käyttö sujuu kätevästi.
Suoniemi arvostaa erityisesti sitä, että Oikotien portaalin kautta ilmoitukset saa yhdellä kertaa moneen kanavaan. – Julkaisemisen nopeus helpottaa jokapäiväistä työtä. Turhaa näppäilyä jää pois kun ilmoituksen saa yhdeltä istumalta moneen kanavaan. Säästyvän työajan käytämme olennaiseen: ihmisten tapaamiseen ja kehitystyöhön, hän kertoo.
Data tuo todellista lisäarvoa
Suoniemi tarkastelee ja hyödyntää mielellään Oikotie Työpaikkojen portaalin tarjoamaa dataa.
Data on mielenkiintoista, ja pidänkin sitä todellisena lisäarvona Oikotien palvelussa. Arvostan myös sitä, että analytiikka sisältyy aina palveluun, eli sitä ei tarvitse hankkia erikseen.
Suoniemi tarkastelee dataa esimerkiksi maantieteelliseltä kannalta. – Kun taannoin etsimme ruotsinkielistä ammattilaista, kohdensimme ilmoittelua rannikkoseudulle. Datasta näin, paljonko ilmoituksella oli katsojia ja miten kohdentaminen toimi. Näen analytiikasta myös hyvin konkreettisesti, mitä maksullinen lisänäkyvyys tuottaa.
Ripeä asiakaspalvelu ilahduttaa
Seija Suoniemi arvostaa yhteistyössä laadukasta asiakaspalvelua, johon hän pääsi tutustumaan heti työsuhteensa alussa. – Oikotie hoiti todella nopeasti kuntoon tarvitsemani tunnukset, joten kaikki lähti rullaamaan ripeästi.
Hän kertoo saaneensa Oikotieltä hyvää ohjeistusta ja neuvontaa palvelun käyttöön liittyen. – Pian sen jälkeen, kun olin aloittanut työt M-Filesilla, yhteyshenkilömme otti yhteyttä minuun ja perehdytti palvelun tehokkaaseen käyttöön. Hän kertoi myös siitä, miten M-Filesilla on aiemmin ilmoiteltu, ja miten ilmoittelu on tavoittanut kohdeyleisömme. Arvostan sitä, miten hyvin kaikki aiemmin tehty oli raportoitu.
Kuvassa Chief People Officer Petra Rosvall (vas.), VP of Engineering Mika Turunen ja Head of IT Security Saara Hasu-Varttila.