Oikotie ja Tuudo löysivät toisensa: yhteistyössä Suomen suurin korkeakoulutettavien rekrytapahtuma tammikuussa 2022!
Oikotien Vastuullinen kesäduuni -kampanja ja korkeakoulujen valtakunnallinen mobiilisovellus Tuudo aloittavat yhteistyön. Yhteistyön myötä kesätöitä tarjoavat vastuulliset kesätyönantajat sekä mobiilisovellusta käyttävät, lähes 100 000 korkeakouluopiskelijaa, tavoittavat toisensa luontevasti sähköisillä rekrytointimessuilla alkuvuodesta 2022! Ainutlaatuisen yhteistyön tavoitteena on auttaa kesätyönhakijoita ja -työnantajia löytämään parhaiten yhteensopiva match ja näin ollen edesauttaa onnistuneiden kesätyökokemusten syntyä - puolin ja toisin!
Tuudo tavoittaa kuukausittain jopa 100 000 korkeakouluopiskelijaa valtakunnallisesti, 25:ssä eri korkeakoulussa. Tuudo on opiskelijoiden arkea helpottamaan kehitetty appi, josta löytyy muun muassa opiskelijan lukujärjestys, kampuskartat, opintosuoritukset, kursseille ilmoittautumiset ja myös työ- sekä harjoittelupaikat.
Oikotien Vastuullinen kesäduuni -kampanjasta on kasvanut Suomen suurin vastuullisuus- ja työnantajakuvakampanja, jossa on mukana jo lähes 550 vastuullisen kesätyön periaatteisiin sitoutunutta työnantajaa. – Vastuullisille työnantajille korkeakouluopiskelijat ovat tärkeä kohderyhmä, joten yhteistyö Tuudon kanssa syntyi hyvin luontevasti, kertoo Vastuullinen kesäduuni -kampanjan projektijohtaja Päivi Salminen-Kultanen.
Lisäarvoa työnantajille ja nuorille
Uuden yhteistyön myötä töitä janoavat korkeakouluopiskelijat löytävät Tuudo sovelluksesta syksystä 2021 lähtien helposti vastuulliset työnantajat, joiden tarjoamissa kesätyöpaikoissa on mahdollisuus saada laadukkaita työelämäkokemuksia.
Kesätyöpaikat ovat opiskelijoille tärkeä polku työelämään ja luovat ensimmäisiä verkostoja työelämään. Nuorille taas Vastuullinen kesäduuni -logo on lupaus onnistuneesta kesätyökokemuksesta, joka kehittää myös nuoren työelämätaitoja jatkoa varten.
– Tuudon tavoittavuuden ansiosta pystymme tarjoamaan vastuullisille työnantajille huomattavaa lisäarvoa. On hienoa aloittaa yhteistyö Oikotien kanssa, joka on kasvattanut Vastuullinen kesäduuni -kampanjasta valtakunnallisen huippubrändin, Tuudo Oy:n liiketoimintajohtaja Ville Mustalahti toteaa.
Suomen suurimmat digitaaliset rekrytointimessut
Oikotien Vastuullinen kesäduuni -kampanja sekä Tuudo toteuttavat yhteistyössä ainutlaatuiset digitaaliset rekrytointimessut tammikuussa 2022. Messuista tulee korkeakoulutettujen suurimmat rekrytointimessut Suomessa, sillä ne tavoittavat opiskelijat 25:ssä korkeakoulussa.
Messujen teema on kesätyöt, ja avoimia työpaikkoja tarjoavat työnantajat pääsevät järjestämään myös rekrytointiaiheisia speed dateja Tuudossa opiskelijoiden kanssa! Yhteistyö rakentaa työnantajamielikuvaa mahdollistamalla työnantajille suoran yhteyden tulevaisuuden huippuosaajiin jo opintojen aikana.
Digitaalisilla rekrymessuilla opiskelijoille esitellään heidän omiin arvoihinsa ja toiveisiinsa perustuvia avoimia työpaikkoja ja työnantajia. Opiskelija voi swaippailla tarjottuja vaihtoehtoja joko vasemmalle tai oikealle – kuin rekrytoinnin Tinderissä! Onnistuneet kesätyökokemukset poikivat usein työmahdollisuuksia myös kesän jälkeen ja avaavat ovia työelämään. Tämä takaa entistä paremmat edellytykset työllistymiseen heti valmistumisen jälkeen.
Kiinnostuitko? Ole yhteydessä omaan Oikotie-yhteyshenkilöösi tai Vastuullinen kesäduuni -kampanjan projektijohtajaan: Päivi Salminen-Kultanen, Head of Employer Branding, Oikotie Jobs, 040 727 9717