Tavoitteena rekrytoida korkeakouluopiskelijoita ensi kesäksi?
Oikotien Vastuullinen kesäduuni ja korkeakoulujen valtakunnallinen mobiilisovellus Tuudo aloittivat yhteistyön 2022. Yhteistyön myötä kesätöitä tarjoavat vastuulliset kesätyönantajat sekä mobiilisovellusta käyttävät, 145 000 korkeakouluopiskelijaa, tavoittavat toisensa luontevasti sähköisillä rekrytointimessuilla jälleen tammikuussa 2023!
Ainutlaatuisen yhteistyön tavoitteena on auttaa kesätyönhakijoita ja -työnantajia löytämään parhaiten yhteensopiva match ja näin ollen edesauttaa onnistuneiden kesätyökokemusten syntyä – puolin ja toisin!
Tuudo tavoittaa kuukausittain jopa 145 000 korkeakouluopiskelijaa valtakunnallisesti, 28:ssä eri korkeakoulussa. Tuudo on opiskelijoiden arkea helpottamaan kehitetty appi, josta löytyy muun muassa opiskelijan lukujärjestys, kampuskartat, opintosuoritukset, kursseille ilmoittautumiset ja myös työ- sekä harjoittelupaikat.
Oikotien Vastuullisesta kesäduunista on kasvanut Suomen suurin vastuullisuus- ja työnantajakuvabrändi, jossa on mukana jo yli 300 vastuullisen työpaikan periaatteisiin sitoutunutta työnantajaa.
– Vastuullisille työnantajille korkeakouluopiskelijat ovat tärkeä kohderyhmä, joten yhteistyö Tuudon kanssa syntyi hyvin luontevasti, kertoo Vastuullinen työpaikka -yhteisön johtaja Päivi Salminen-Kultanen.
Lisäarvoa työnantajille ja nuorille
Uuden yhteistyön myötä töitä janoavat korkeakouluopiskelijat ovat syksystä 2021 asti löytäneet sovelluksesta helposti vastuulliset työnantajat, joiden tarjoamissa kesätyöpaikoissa on mahdollisuus saada laadukkaita työelämäkokemuksia. Kesätyöpaikat ovat opiskelijoille tärkeä polku työelämään ja luovat ensimmäisiä verkostoja työelämään. Nuorille taas Vastuullinen kesäduuni -logo on lupaus onnistuneesta kesätyökokemuksesta, joka kehittää myös nuoren työelämätaitoja jatkoa varten.
–Tuudon tavoittavuuden ansiosta pystymme tarjoamaan vastuullisille työnantajille huomattavaa lisäarvoa. On hienoa aloittaa yhteistyö Oikotien kanssa, joka on kasvattanut Vastuullisesta kesäduunista valtakunnallisen huippubrändin, Tuudo Oy:n liiketoimintajohtaja Ville Mustalahti toteaa.
Suomen suurimmat digitaaliset rekrytointimessut
Tammikuussa 2022 Oikotien Vastuullinen kesäduuni sekä Tuudo toteuttivat yhteistyössä ainutlaatuiset digitaaliset rekrytointimessut.
Vuoden 2022 messuilla tavoitettiin 20 000 korkeakouluopiskelijaa, jotka selasivat 340 000 yritysprofiilia ja ilmoitusta messujen aikana. Yhteensä yritysprofiileista tykättiin 24 033 kertaa ja työpaikkailmoituksista 29 702 kertaa.
Yhteistyö rakentaa työnantajamielikuvaa mahdollistamalla työnantajille suoran yhteyden tulevaisuuden huippuosaajiin jo opintojen aikana. Digitaalisilla rekrymessuilla opiskelijoille esitellään heidän omiin arvoihinsa ja toiveisiinsa perustuvia avoimia työpaikkoja ja työnantajia. Opiskelija voi swaippailla tarjottuja vaihtoehtoja joko vasemmalle tai oikealle – kuin rekrytoinnin Tinderissä! Onnistuneet kesätyökokemukset poikivat usein työmahdollisuuksia myös kesän jälkeen ja avaavat ovia työelämään. Tämä takaa entistä paremmat edellytykset työllistymiseen heti valmistumisen jälkeen.
Vielä ehdit mukaan!