Avoimet työpaikat markkinointi ja media

Haluatko työskennellä markkinoinnin ja median parissa? Oikotieltä löydät sopivia avoimia työpaikkoja juuri sinulle. Älä epäröi, hae unelmatyötäsi jo tänään!

Kiinteistömedia Oy logo

Verkkotuottaja

Kiinteistömedia Oy
Helsinki
Asiantuntija
Etätyö
Viking Line logo

Projektikoordinaattori

Viking Line
Helsinki... +1 lisää
Työntekijä
Etätyö
Phoenix Contact logo

Marketing Specialist

Phoenix Contact
Uusimaa... +1 lisää
S-PANKKI OYJ logo

Customer insight manager

S-PANKKI OYJ
Helsinki
Berner logo

Category Manager

Berner
Helsinki
Asiantuntija
Etätyö
Henkilöstöpalvelu Heimo Oy logo

Myyntiassistentti

Henkilöstöpalvelu Heimo Oy
Uusimaa... +1 lisää
Sinebrychoff logo

eCommerce Specialist

Sinebrychoff
Kerava
Etätyö
Joensuun kaupunki logo

Tonttipäällikkö

Joensuun kaupunki
Joensuu... +1 lisää
RTK-Henkilöstöpalvelu logo

Pakkaaja -Turenki

RTK-Henkilöstöpalvelu
Hämeenlinna... +1 lisää
Metsä Group logo

Markkinoinnin harjoittelija

Metsä Group
Espoo... +1 lisää
Harjoittelija
Sanoma Media Finland logo

Senior Marketeer

Sanoma Media Finland
Helsinki... +1 lisää
Henkilöstöpalvelu Heimo Oy logo

Jäsenkoordinaattori

Henkilöstöpalvelu Heimo Oy
Lahti... +1 lisää
Metsä Group logo

Communications Manager

Metsä Group
Espoo
Lisää vastaavia työpaikkoja

Puhelinmyyjä

Kauppahuone Dolgoruki
Kouvola

Hieroja

Rela-hierojat oy
Turku

Hieroja

Rela-hierojat oy
Rauma

Hieroja

Rela-hierojat oy
Hyvinkää

Hieroja

Rela-hierojat oy
Kokkola

Hieroja

Rela-hierojat oy
Vaasa

Hieroja

Rela-hierojat oy
Tampere

Hieroja

Rela-hierojat oy
Nurmijärvi

Hieroja

Rela-hierojat oy
Helsinki

Hieroja

Rela-hierojat oy
Helsinki

Hieroja

Rela-hierojat oy
Helsinki

Hieroja

Rela-hierojat oy
Espoo

Hieroja

Rela-hierojat oy
Porvoo

Hieroja

Rela-hierojat oy
Lahti

Hieroja

Rela-hierojat oy
Lahti

Hieroja

Rela-hierojat oy
Kouvola

Hieroja

Rela-hierojat oy
Jämsä

Hieroja

Rela-hierojat oy
Lappeenranta
Vinkit työnhakuun

Markkinoinnin ja mainonnan työpaikat

Markkinoinnin ja mainonnan tavoitteena on tukea yritysten ja yhteisöjen liiketoimintaa ja kasvattaa tuotteiden ja palveluiden kysyntää lisäämällä niiden tunnettuutta ja vetovoimaisuutta. Työ mainos-, viestintä- ja suunnittelutoimistoissa on tiimityötä, jossa asiakkaan tavoitteita edistetään erilaisilla kampanjoilla ja tapahtumilla. Yhä suurempi osa vaikuttamisesta tapahtuu verkon ja sosiaalisen median avulla.

Kilpaillulla alalla työskentely vaatii luovuutta, idearikkautta, viestintätaitoja ja paineensietokykyä. Suunnittelutoimistojen lisäksi alan osaajat voivat työllistyä myös yritysten omilla markkinointiosastoilla tai freelancereina. Talouden suhdannevaihtelut vaikuttavat voimakkaasti alan työllisyyteen kasvattaen tai vähentäen yritysten markkinointibudjetteja.

Miten kouluttautua markkinoinnin alalle?

Alan koulutusta voi hankkia kaikilla koulutustasoilla ammatillisista oppilaitoksista yliopistoihin. Ammattikoulussa voi suorittaa esimerkiksi liiketalouden perustutkinnon eli merkonomin tutkinnon tai audiovisuaalisen viestinnän-, kuvallisen ilmaisun- tai painoviestinnän perustutkinnon. Ammattikorkeakoulussa voi erikoistua viestintään valmistuen medianomiksi tai pakkausmuotoiluun ja graafiseen suunnitteluun valmistuen artenomiksi tai muotoilijaksi.

Yliopistossa alan valmiuksia antavat muun muassa viestinnän, kauppatieteiden ja taiteen alan opinnot. Taideteollisessa korkeakoulussa on mahdollista opiskella esimerkiksi audiovisuaalista mediakulttuuria ja graafista suunnittelua.

Paljonko markkinoinnissa voi tienata?

Voit tutustua markkinoinnin palkkoihin palkkavertailussa. Katso mitä tienaa markkinointijohtaja, marketing manager, marketing specialist sekä markkinointikoordinaattori.

Media-alan työpaikat

Tiedotusvälineille työskentelevien toimittajien tehtävänä on kertoa maailmasta objektiivisesti ja totuudenmukaisesti. Työn rytmi on nopeutunut ja uutisia tehdään samanaikaisesti useaan kanavaan. Internet on tuonut alalle uusia toimijoita, kuten bloggaajia ja vloggaajia, joista osa toimii tietyn median alaisuudessa. Alan vakituiset työpaikat ovat vähentyneet ja ala työllistää runsaasti yrittäjänä toimivia freelancereita, joiden työkenttä aiempaa mobiilimpi. Alalla työskentely vaatii monitieteellistä osaamista, vuorovaikutustaitoja ja sekä uusien taitojen ja teknologioiden nopeaa omaksumista.

Miten media-alalle?

Media-alaa voi opiskella kaikilla koulutustasoilla ammattiopistoista yliopistoihin ja ammattikorkeakouluihin. Ammattikouluissa voi suorittaa esimerkiksi kuvallisen ilmaisun ja ja audiovisuaalisen viestinnän perustutkinnon. Journalismia voi opiskella ainakin Jyväskylän, Helsingin ja Vaasan yliopistoissa.